Friday, October 17, 2008

2nd baby syndrome

aku adalah kesian dekat baby no2 aku nih.. hahah leh ke kalau aku announce je nama that we had in mind...

well anyway...
time aqish-every month x tenggal punye check up... baru 3 months preggie me and ikan da start beli baju. 5 bulan da beli barang2 tidoq die. 7 bulan da cam lengkap. pics of me preggie every month pun ade, siap with the scan from gynae lagi. utk letak dalam album... sumer bende pasal baby bace. segala jenis kelas pun nak pergi.

busyra- sepatutnye every month tapi sesekali aku delay my check up later than that. kire, atitude 'minggu depan lah...'. vitamins ya Rabbi punye la byk miss makan... (aqish dulu aku x pernah miss...). baju bajuan? not a single helai lagi being bought. gambar of me with my big fat tummy- none. barang2 tidoq recycle aqish's. kunon cam alaaa.. been there, nothing to risau.. tetibe last week baru teringat yg she has no wardrobe. mana ntah nak letak baju busyra and aqish? sekarang nih punye only muat for aqish... treng teng teng.... maka episode menukar aqish's room to 'the girls' room' pun bermula.
teruk x? aku da nak beranak da bulan depan.. baru nak pk pasal sleeping arrangements bebudak nih... hahahha
sib baik gak dapat baby girl lagi (insyaAllah...) sbb leh share bilik and almari. kalau baby boy da tentu kene pikiaq lain..
anyway... nanti i'll post the pics for the (aku sgt x terre interior design and i tend to pilih perabot yg murah2 je...maka x matching lorr) but still.. ade la ghupe sket bilik anak pompuans mama nih.... :)

ohh.. adekah aku tidak mentione yg aqish prefer to sleep in 'bilik atis' rather than sleeping at our room? die akan menggelengkan kepalanye (even tgh laloq tuu) kalau aku ajak die tido kat katil kitorg... hahahahh independent siutt.

well busyra, mam doa u sihat sempurna and pleeeeaase la kasik kuar normal and x menyakitkan mama, kay? nanti i'll treat you susu bess.. hahhaha geli dohh~

2 comments:

napish said...

aheheh...biasala tu syah...Busyra rilek je..x kisah pon..asal everything ok cukuppp

Azury said...

O'oowww... that sounds so familiar! Nafis pun ala-ala mengalami nasib yg sama, duduk rumah pakai baju pink pun pernah ok... (baju lama dania)

Walaupun rasa bersalah... tapi utk sedapkan hati, my reason being is tanak membazir, baju lama elok lagi baleh pakai ape (nafis: boooooooo mama!)

Tapi jadi anak kedua ni ada byk jugak kebaikannye. At least mak bapak dia dah byk pengalaman, so insyaallah dia akan dijaga dgn lebih baik compared to the eldest child.

Aku pun doakan yg baik2 utk kau & busyra. Take care, luv ya!